SEEBURGER Blog

Продължаваме своите академични постижения за годината с една по-различна образователна инициатива.

С края на месец април успешно приключи съвместната ни работа по модул за практически упражнения в клас. SEEBURGER бе поканена в лицето си на партньор да подкрепи пловдивската Математическа Гимназия „Акад. Кирил Попов“ чрез осигуряване на гост-преподавател по дисциплина Програмиране. Амбициозната задача да бъде учител в продължение на един учебен срок прие колегата ни Атанас Атанасов от екип BIS Apps, Пловдив.

Учениците имаха тези три месеца време за коучинг на живо и практически занимания. Със сигурност срещите веднъж седмично са кратки за споделяне на ноу-хау и опит, но са онзи ценен контакт за изграждане на мост между бизнеса и училищата. Вярваме в подобни проекти, защото ценностите sustainability и continuous improvement са повече от модерни думи за компанията. Това е една възможност за личностно развитие на нашите служители чрез задълбочаване на лидерските им умения. Бихме продължили дейността и сме в търсене на следващите посланици на компанията.

Ето какво споделя Атанас за преживяването си.

Как премина твоето време обратно в училище?
През последните няколко месеца имах удоволствието да бъда лектор в математическата гимназия в Пловдив на ученици от 12-ти Е и Ж клас. Паралелките бяха разделени на две групи, за да работим по практически проекти. Моята задача бе да ги напътствам, като развивам техническите им умения.
Времето, което прекарах с тях, беше изключително приятно и полезно за мен, а сигурен съм, и за тях!

Какво те предизвика да поемеш тази отговорност?
Намирам този шанс за голямо предизвикателство, защото ме постави в нова житейска ситуация. Наложи се бързо да се адаптирам към различна обстановка и да успея да събудя интерес в непозната до момента група хора за това, което предстои.
И да, мисля, че се справих! С голяма част от присъстващите работихме заедно, а по-напредналите ученици, които действаха самостоятелно и не се нуждаеха от моите преки напътствия, използваха времето за бързи консултации. Така имах подход и възможност за внимание към всеки според личното му ниво на познания.

Kакви са проектите, по които работихте?
На учениците им бе зададено да изработят уеб приложения на тематика, а и технологии по собствен избор. Тези приложения следваше да бъдат хостнати за демонстрация. От тях се изискваше и да напишат подробна документация. Проектите бяха изключително разнородни: онлайн магазини, приложения за фитнес, платформи за недвижими имоти, автомобилни продавалници и рент-а-кар, както и много други.
Учениците избираха различни технологии за реализиране на проектите. Голяма част от тях използваха C# с .NET (това е и основната технология, на която са били обучавани в гимназията), но някои се спряха и на Java със Spring Framework, Python с Django, а други – мобилни приложения за андроид с Kotlin.

Кое от твоите наблюдения те накара да се замислиш?

Това, което ми направи силно впечатление, е че учениците усилено използваха технологии с ИИ, интегрирайки ги в приложенията си. Материята представлява интерес и за все повече и повече компании от бизнеса. Според мен този допир до най-новите технологии е полезен и ме радва, че децата се опитват да ги използват в проектите си.
Разбира се ИИ има и своите недостатъци (особено в лицето на небезизвестният ChatGPT) – генерирането на готови отговори по разнородни въпроси улеснява, но не стимулира учениците да задълбочат своите познания. За радост голяма част от младите все пак осъзнават това и се опитват да минимизират употребата, за да изследват сами основите и принципите на информационните технологии.

Каква е твоята лична равносметка?
Радвам се, че имах възможността да бъда част от инициативата SEEBURGER @School. В личен план мога да кажа, че успях да надградя и подобря доста неща в себе си, заради обстановката, в която се намирах. От това преживяване аз мога да посоча само позитиви!

А оказа се, това е и финалната оценка от учениците 😊

@12-ти клас Как бихте обобщили с една дума изминалите часове с г-н Атанасов?

#Полезни #СУПЕР #поучителни